Ellen van 't Klooster - Mededinging & Innovatie

Ellen van 't Klooster

Ellen van ’t Klooster is onderzoeker bij het cluster Mededinging en Innovatie. Ze specialiseert zich in de digitale economie, competitie tussen bedrijven en data-analyse.

In 2019 heeft Ellen de onderzoeksmaster Economie aan de Universiteit Utrecht afgerond. Voor haar scriptie heeft ze de marktmacht van IT bedrijven (Informatie Technologie producerende bedrijven) en niet-IT bedrijven vergeleken, middels text-mining en econometrische analyses. Eerder heeft Ellen de interdisciplinaire bachelor Bèta-gamma gevolgd aan de Universiteit van Amsterdam (UvA), met de major Economie en een minor Programmeren.

Tijdens haar studie heeft Ellen gewerkt als student-assistent bij SEO en als consultant voor de Young Advisory Group (YAG). Voor de YAG heeft zij projecten uitgevoerd bij onder andere Ahold Delhaize en bloedbank Sanquin. Ze heeft tijdens dit werk ervaring opgedaan met interviews, focusgroep-gesprekken en andere kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden.


Wilt u weten wat Ellen voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan direct contact met haar op:
e.vantklooster@seo.nl
020 525 1630

 Over ons  > Medewerkers  > Ellen van 't Klooster - Mededinging & Innovatie