pagina

De kosten van Carnaval


Je zou zeggen dat tijdens carnaval genoeg geld wordt uitgegeven aan bier en andere versnaperingen. De kroegen hebben daar veel profijt van, zegt SEO-onderzoeker Carl Koopmans, maar die euro's worden daardoor aan niets anders uitgegeven.

SEO Economisch Onderzoek berekende dat twee werkdagen met 15 procent minder productie in Noord-Brabant en Limburg gelijk staat aan een verlies van ongeveer 1 miljard. Met een verminderde productie van 30 procent kom je op het dubbele uit.

Luister naar het interview op BNR Nieuwsradio.

 

Carl Koopmans is onderzoeksdirecteur bij SEO Economisch Onderzoek. Hij is tevens hoogleraar beleidsevaluatie aan de Vrije Universiteit. Carl specialiseert zich in maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA); op dit terrein is hij één van de grootste deskundigen in Nederland.  Daarnaast doet hij veel onderzoek naar verkeer en vervoer. Meer informatie is te lezen in zijn volledige profiel.


Categorie: actueel