In de media
Airline loyalty (programs) across borders: A geographic discontinuity approach
SEO-onderzoeker Christiaan Behrens, Gerben de Jong (VU) en Jos van Ommeren (VU) analyseren de loyaliteit van consumenten voor nationale luchtvaartmaatschappijen in Europa. Om deze loyaliteit te identificeren wordt het gedrag van consumenten die dichtbij een landsgrens wonen vergeleken met consumenten die net over dezelfde landsgrens wonen. Het blijkt dat buitenlandse consumenten veel minder vaak lid zijn van het loyaliteitsprogramma van de nationale luchtvaartmaatschappij (ongeveer 70 procent) en binnen dit programma ook minder vliegkilometers maken. Deze resultaten tonen aan dat nationale loyaliteitsvoordelen (nog steeds) een belangrijke rol spelen in de luchtvaartindustrie.
De Jong, G., Behrens, C., & van Ommeren, J. (2018). Airline loyalty (programs) across borders: A geographic discontinuity approach. International Journal of Industrial Organization.
Heeft u vragen over deze publicatie?
Neem contact op met onze expert of vul ons contactformulier in. Wij zullen zo spoedig mogelijk reageren op uw vragen.
"*" geeft vereiste velden aan