Team
Devi Brands
Devi Brands is econoom en onderzoeker bij SEO binnen het cluster Mededinging, Luchtvaart en Innovatie. Zijn expertise ligt op het snijvlak van milieubeleid, mobiliteit en gedrag. Verder is Devi gespecialiseerd in het toepassen van geavanceerde econometrische modellen op grote datasets, zoals de CBS microdata.
Bij SEO Economisch Onderzoek werkt hij aan een breed scala aan opdrachten voor uiteenlopende opdrachtgevers. Zo voert hij regelmatig beleidsevaluaties uit voor verschillende Nederlandse ministeries. Daarnaast adviseert hij private organisaties, zoals brancheverenigingen, en werkt hij samen met advocatenkantoren in mededingingszaken.
Ook heeft Devi ruime ervaring met het ontwerpen van (dynamische) vragenlijsten en keuze experimenten. De data die hieruit voortkomen, vertaalt hij naar waardevolle inzichten in voorkeuren en de beleidsimplicaties daarvan.
Devi promoveerde aan de afdeling Ruimtelijke Economie van de Vrije Universiteit Amsterdam. Zijn promotieonderzoek richtte zich op het gedrag van weggebruikers en de manier waarop beleid dit gedrag kan beïnvloeden. Zijn wetenschappelijke werk wordt gepubliceerd in toonaangevende internationale tijdschriften.
Wilt u weten wat Devi voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan direct contact met hem op:

Recente publicaties
The position of the Dutch Solar PV Sector in the European Value Chain2023-79
2023-35
2023-28
2022-15 en 2022-60
2021-38