Publicaties
Schiphol: krimpen of verduurzamen?
Milieu- en geluidmaatregelen, waaronder een hogere vliegbelasting, zijn veel beter voor de brede welvaart dan krimp van Schiphol.
2023-27
Beleidstheorie LEV
SEO stelt een beleidstheorie op voor het kader lichte elektrische voertuigen.
2022-40
Betekenis van de transferpassagiers op Schiphol
Wat is de betekenis van de transferpassagiers op Schiphol voor de internationale bereikbaarheid van Nederland?
2023-88
Monitor netwerkkwaliteit en staatsgaranties
Op Schiphol, de regionale luchthavens en de buitenlandse benchmarkluchthavens zet het herstel van het aanbod van bestemmingen en connectiviteit in 2022 door.
2023-122
Capaciteitsmonitor uitwijkluchthavens
Deze monitor brengt voor elf buitenlandse luchthavens, Groningen Airport Eelde en Maastricht Aachen Airport de huidige en toekomstige capaciteit(sbeperkingen) en kwaliteitskenmerken in kaart.
2023-118
Beoordeling strategie Groningen Airport Eelde 2024-2033
SEO evalueert in opdracht van de gemeente Tynaarlo, medeaandeelhouder van Groningen Airport Eelde, de door de luchthaven gepresenteerde toekomststrategie 2023-2033 en bijbehorende economische onderbouwing.
2023-124
Evaluatie CAL
SEO evalueert de Commissie AWACS Limburg.
2023-116
Benchmark Vereniging Veiligheidsdomein Nederland (VVNL) 2022
In opdracht van de Vereniging Veiligheidsdomein Nederland (VVNL) heeft SEO Economisch Onderzoek de ontwikkelingen, zoals omzet, werknemers en type opdrachten, in het veiligheidsdomein in 2022 in kaart gebracht.
2023-91
Analyse grondafhandeling Schiphol
Dit rapport onderzoekt of een beperking van het aantal grondafhandelaren op Schiphol kan bijdragen aan veiligheid, kwaliteit, effectiviteit en efficiƫntie op Schiphol. Bij een beperking tot drie partijen is de bijdrage aan deze doelen het grootst.
2023-76
PSO Bovenwindse Eilanden
De overheid kan een openbaredienstverplichting (PSO) instellen om de bereikbaarheid van Saba en St. Eustatius te garanderen. Dit onderzoek laat zien dat dit een jaarlijkse subsidie van $3,8 tot $7,6 miljoen vergt.
2023-40A en 2023-50