Team
Martin Adler
Martin Adler is senior econoom en onderzoeker bij SEO Economisch Onderzoek. Hij heeft meer dan tien jaar ervaring met toegepast economisch onderzoek. Martin is een expert in transport en stedelijke economie. Martin zich in economische vraagstukken rondom luchtvaart, duurzaamheid, toerisme en infrastructuur. Zo werkt hij onder andere aan de economische analyse van Fit for 55-regulering en het Europese sectorplan voor duurzame luchtvaart Destination 2050.
Martin doet onderzoek in opdracht van de private en de publieke sector, zowel nationaal als internationaal. Zo leidde hij recentelijk een team van onderzoekers bij het schatten van de sociaal-economische impact van de Europese luchtvaartsector voor ACI Europe. Daarnaast heeft hij onderzoek uitgevoerd en deskundig advies gegeven aan onder andere het Europees Parlement, Jordaanse Ministerie van Toerisme en Antiquiteiten, het Nederlandse Ministerie van Binnenlandse Zaken, het Zuid-Koreaanse Ministerie van Transport, Rijkswaterstaat en bedrijven zoals Air France KLM, Airbnb and Royal Schiphol Group. Andere voorbeelden van het onderzoek dat Martin doet zijn noodzakelijke infrastructuurinvesteringen voor autonome voertuigen en het onderzoeken van en het adviseren over het effect van stadsvernieuwingsprojecten op basis van consumentenonderzoek en strategisch advies.
Martin Adler heeft een PhD in transport- en stedelijke economie van de Vrije Universiteit Amsterdam en het Tinbergen Instituut. Hij publiceert in peer-reviewed wetenschappelijke tijdschriften, geeft lezingen en draagt bij aan het publieke debate. Martin heeft prijzen ontvangen voor zijn wetenschappelijke bijdragen van het Duitse Forum voor Regionale Wetenschap en Economie en de International Transport Economics Association, waar hij tevens lid is van het wetenschappelijk adviescomité.
Wilt u weten wat Martin voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan direct contact met hem op:

Recente publicaties
Toegankelijkheid van het luchtruim bij afgelegen Finse en Europese regio’s2025-72
2025-48
2025-29
2024-145
2024-125A
2023-88
2023-122
2023-124
2023-40A en 2023-50
2023-17
2022-95
2022-10A
2022-16
2022-84